De laatste weken gaan in... - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Jannie Vermaning - WaarBenJij.nu De laatste weken gaan in... - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Jannie Vermaning - WaarBenJij.nu

De laatste weken gaan in...

Door: janniewagenaar

Blijf op de hoogte en volg Jannie

08 Mei 2012 | Nepal, Kathmandu

Namaste

Zo eindelijk weer eens tijd meken voor het reisverslag. Het waren niet mijn beste weken ...Het lichaam geeft een lichte vermoeidhied aan en zere keel en oren.
En de hitte erbij ,ook al loop ik s,morgens om 7 uur maar het weeshuis dan is het al warm.Zal wat naar nederland sturen,want de zon wil maar niet op temperatuur komen ,volgens de verhalen..We gaan nog elk weekend weg,en hebben het afgekopen weekend de olifanten in volle glorie mogen bekijken
Kollosaal... en maar goed dat ze vast stonden. We zijn met z,n drieen er naar toegegaan en vrijdag afscheid van Jeldou uit Sneek genomen de avond in Thamel... Lekker gegeten en de volgende dag met elkaar in de riksja..... en de man maar fietsen
Dan kom je bij de bus en iedereen staat daar met broodjes en drinken en fruit en mensen vragen on geld
Baby is hun handen ,maar als je het een keer doet dan blijf je aan de gang...Niet doen dus, ook hoe zielig het ook is
Sommige ouders keggen hun kind met of zonder ledematen bij de weg en je koopt er langs. Te triest voor worden.... Dan met de bus de bergen weer in ,op grote hoogte halen ze nog in ,ook al is er een bocht.. En vreselijk hard rijden....
We kwamen in de file te staan er was een omgeluk gebeurt .ja wat wil je iedereen rijdt hier elkaar bijna van de weg af Het zweet brak me vaak eens uit,dus niet erg prettig ,maar ze zijn hier niet anders gewent...

Het resort zoals ze het hier noemem ,daar vergis je je lekijk in ...kakkerlakken, spinnen ,overal te vinden ,slapen op een goed bed met een klimboe erboven ,dat erg stinkt een stuk laken ,wat een tafeklkeed is geweest ...Ja wij Nederlanders zijn een resoert wel iets anders gewend.
maar och ik weet al niet beter meer. De eerste dag een bezoek gebracht aan de olifanten en een wandeling We hadden wat een vreemde gids . hij liep hard en zag niet of wij er nog wel waren.... Sommigen hadden de slippers aan ,en ja dan loop je niet zo snel. De volgende dag een boottocht ,en we hebben wel krokodillen gezien.
Gelukkig lagen ze te slapen want dat was maar goed ook want het water was erg ondiep...daarna de safari lopend door de bossen en de gids zag vrouwen aankomen en kocht etenswaren ,,jaja was goed voor de ogen vertelde hij ,naar okee geen wilde dieren gezien. Toen naar de Olifanten .in kleren er op en het water in . ze spuiten je helemaal nat en gooien je eraf en kom er dan maar weer eens op, met die nate kleren ,zo,n oude vrouw als ik ahummmm
Maar wel cool en erg leuk om te doen.
Hij gaf het geld aan de gids met zijn slurf en maakte een afscheids gebaar van Namaste in een buiging....
.S middags een jeepsafari maar ook hoever we de wildernis ook in gingen geen, wild dier te zien. ja je kunt ook niet alles hebben toch.... A avonds naar het Nepalees dansen geweest , super goed, maar niks voor mij en toen gauw naar bed weer vroeg op met de bus weer naar Pepsi Cola,en deze chauffeur reed nog harder dan de ander ,tijd om te plassen kreeg je niet ,maar daar wil je het liefst ook, geen gebruik nam maken zo vies....

Dan ben je terug in Pepsi Cola en om verschillemde redenen ,was het een verdrietig weekend voor mij.
Heb veel gehuild, maar daar wil, en zal ik verder niet over uitwijden.

Maar begrijpen zal ik het niet ,maarja wie bem ik???

Lieve groetjes en het aftellen is begnn

• 08 Mei 2012 - 10:46

Tea Osinga:

Hoi Jannie!
    krokodillen en olifanten, toe maar! Het is in ieder geval een welkome afwisseling bij alle dagelijkse armoe en ellende, als ik dat zo lees. Hier regent het weer, maar voor de rest is alles best! Dikke tút út Fryslân fan Tea.

• 08 Mei 2012 - 12:54

Oppie:

Nou zeg wat maak je wat mee daar, ongeloofelijk. Denk wel goed aan jezelf en natuurlijk kun je ook niet altijd vrolijk zijn als je zoveel meemaakt. Ik vind je een kanjer en je hebt al zoveel gezien dat is voor ons hier niet te bevatten. En wij hier maar zeuren over alles. Nu meisie probeer er nog wat van te maken daar en bedankt voor je prachtige reisverslagen.
    Kus en hou je taai.

• 08 Mei 2012 - 15:47

Dorien :

jammer dat je zo verdrietig was en niemand er was om je te troosten... hou vol meid.... dikke knuffel... gr do

• 08 Mei 2012 - 16:20

Margré:

Hoi Jannie
    Je beleeft ,ziet en voelt heel wat daar. Is de natuur daar werkelijk zo mooi zoals mensen zeggen die in Nepal zijn geweest!
    Jannie hou je goed. Gr. margré

• 08 Mei 2012 - 17:13

Trijnie:

hoi hoi Jannie,

Wat maak jij veel mee en wat zal dat een straks werk voor jou kosten om dat allemaal te verwerken en een plaats te geven,wanneer je weer een cultuurschok krijgt maar dan hier.
    Geen wonder dat je verdrietig van wordt wetende dat je het zelf goed doet maar dat het een druppel is die zich uit kan breiden als er goede begeleiding is je raakt erdoor met jezelf in de knoop.Maar vergeet niet al die mooie dingen met de olifanten o zulke wijze beesten en je momenten waarin jezelf ook gelukkig bent met al die kinderen om je heen en de andere leuke dingen paragliding en op de olifanten en enge dingen,krokodillen,giftige spinnen kakkerlakken noem maar op geniet van alles wij lezen graag je avonturen fijn dat de doos ook terecht is.Tot je volgende verslag groetjes uit een nu droog Joure het is 14 graden een lachertje voor jou hi hi liefs ons TVS

• 08 Mei 2012 - 22:48

Alie Olivier:

Wat een ervaring.Wij lezen je verslagen en denken wat een ervaring maar weten niet wat er allemaal in je omgaat en wat je meemaakt.probeer het een plekje te geven.We zien naar je foto,s uit.Een dikke tuut en houd vol.gr vd Oliviers

• 09 Mei 2012 - 19:52

Leen En Thea:

Lieve Jannie,

pas goed op jezelf, we denken aan je!!

Dikke kus van ons X

• 10 Mei 2012 - 16:54

Andries En Giny:

Times fly Janny
    voor je t weet zit je weer in ons kikkerlandje
    we denken dat je dan ook weer moet wennen
    hoe luxe we t hier hebben vergeleken met daar
    groot respect hebben we voor jou en de andere vrijwillergers
    zijn benieuwd naar je fotos een avondvullend programma vast
    geen schokkende dingen hier alles gaat zijn gangetje
    nou famke een protte succes en wille der
    dikke tut en hertlik groetnis
    ut joure

• 11 Mei 2012 - 19:53

Margje:

Jannie,
    Ik vind het heel bijzonder je belevenissen te lezen. Geniet van je laatste dagen daar en pas vooral heel goed op jezelf. Dikke X
    Margje