Nog 14 dagen... - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Jannie Vermaning - WaarBenJij.nu Nog 14 dagen... - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Jannie Vermaning - WaarBenJij.nu

Nog 14 dagen...

Door: janniewagenaar

Blijf op de hoogte en volg Jannie

13 Mei 2012 | Nepal, Kathmandu

Namaste

Het gaat nu wel heel erg vlug,de dagen gaan snel.Jullie liggen nog te knorren denk, ik maar ik ben om half 6 opgestaan en naar het weeshuis gelopen

De dag begint hier vroeg... Maar toen ik bij het weeshuis kwam vertelden de kinderen ,dat de bussen weer niet zouden rijden ,maar ik wist zeker dat ze naar school moesten vandaag
We hadden nog een klein uurtje want na mijn gesprek met een van school ,komt nu de bus om 8 uur
Dus eerst de rijst opeten en toen de kleren aan,en ja hoor de helft nog niet echt klaar en weer dat getoeter van de bus...Dat getoeter hier zal ik zeker niet missen....Ik was trouwens om half 5 al wakker gemaakt doordat iemand zijn gezang in de vroege morgen met ons wilde delen ..ja ja .Och het leven is hier zo anders. Gelukkig allemaal in de bus en rijen maar...Dan blijkt dat er nog geen juf te bekennen is op school en de kinderen moeten zich zelf vermaken want de lessen beginnen pas om half 10 of 10 uur...Nou ja daar vraag je me wat..... Stakingen aan de lopende band ,als de bussen niet rijden ,dan de taxi,s ook niet en je zit opgesloten in Pepsi Cola. Maar daar doet men hier niet moeilijk om
Afgelopen donderdag was er ook een staking en zijn we met ons drieen naar het weeshuis gegaan ...We werden daar verkleed als Nepalese vrouwen ,en zingen en dansen met de kleren aan
Kleine video ,s gemaakt,maar die hou ik maar voor mezelf haha
maar de kinderen vonden het prachtig ,en ook nog met elkaar uit eten geweest ,dat is voor hun iets specials... Doordat het weer hier s,avonds veel onweer en veel regen bezorgd ,hebben clhoe en ik gelift en mochten meerijden,maar de anderen moesten lopen en kwamen zeiknat terug. Maar gisteren heb ik de hele dag gewinkeld met Kalpana en nog een meisje uit het weeshuis
Het was erg gezellig en leuke kleren voor hun gekocht en de jongens geld gegeven...Iedereen weer happy
En ik ook natuurlijk,ze zijn zo dankbaar. Ook trof ik een gehandicapte jongen,die in een tehuis zit maar daggelijks naar school gaat,waar hij erg gepest wordt omdat hij wat spatisch is,maar hij kan prachtig mooi zingen ,ook daar hen ik kleine opname,s van gemaakt ook hij blijft nu slapen in het weeshuis en naar de school voor zangles ,en dat is beter
Maar toen ik gisteren terug gebracht zou worden door Kalpana,s broer ,maar die kwam niet thuis,dus nu moest ik lopen in onweer en regen en ja toen ik thuis was ,direct onder de douche want alles was nat...Ja dan moet je maar niet lachen om de anderen he van de vorige dag
Ga nu zo even Baldhad eten ja rijst... en dan even een bijslaapje doen en vanmiddag het nieuwe huis weer bekijken en de kinderen helpen met huiswert
En hopelijk kunnen we deze week alsnog verhuizen ,maar eerst maar eens kijken hoe het er voorstaat..

Eerst zien en dan geloven ,want dat blijkt hier wel eens anders te lopen.

Jullie horen me weer
heel veel liefs
Jannie

  • 13 Mei 2012 - 07:42

    Margo:

    Herkenbare erfaringen Jannie! Sa oars as hjir, bysûnder, noch in soad te dwaan, mar wat in prachtig lân is't! Foar dy sjit it alwer op, mooi om wer nei hûs te gean mar ek moeilijk om die berntsjes net mear te sjen fansels hè! Groeten fan ús!

  • 14 Mei 2012 - 21:24

    Thijmen:

    Wat gaat die tijd snel zeg. Over twee weken al weer retour Holland.
    Vanavond weer even gezongen. Was gezellig. Volgende week nog een keer en dan gaat Yeb al met vakantie. Ik zie je dus pas in juli weer met keatling. (oefenen voor de Harlinger Visserijdagen in augustus)
    Geniet van die laatste twee weken en tot je volgende verslag.
    gr. Thijmen

  • 16 Mei 2012 - 11:18

    Tineke Mast:

    Lieve Jannie,
    kun je je voorstellen dat het er al weer bijna op zit! Ongelooflijk zo snel de tijd gaat.
    En te weten dat de kans klein is dat je de kinderen ooit weer zult zien is ok raar.
    Groetjes

  • 20 Mei 2012 - 07:33

    Andries En Giny:

    jeetje janny je gaat erheen en voor je t weet ben je weer terug
    leuke fotos en gelukkig allemaal lachende gezichten
    zie je in joure wel weer nog een hele fijne tyd daar en een goede terugreis
    dikke tut en hertlik groetnis
    ut joure

  • 20 Mei 2012 - 07:33

    Andries En Giny:

    jeetje janny je gaat erheen en voor je t weet ben je weer terug
    leuke fotos en gelukkig allemaal lachende gezichten
    zie je in joure wel weer nog een hele fijne tyd daar en een goede terugreis
    dikke tut en hertlik groetnis
    ut joure

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nepal, Kathmandu

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

31 Mei 2012

Weer thuis

26 Mei 2012

Afscheid uit Nepal

13 Mei 2012

Nog 14 dagen...

08 Mei 2012

De laatste weken gaan in...

28 April 2012

Boven op de bus..
Jannie

Actief sinds 16 Feb. 2012
Verslag gelezen: 214
Totaal aantal bezoekers 16251

Voorgaande reizen:

31 Maart 2012 - 28 Mei 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: