Afscheid uit Nepal - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Jannie Vermaning - WaarBenJij.nu Afscheid uit Nepal - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Jannie Vermaning - WaarBenJij.nu

Afscheid uit Nepal

Door: janniewagenaar

Blijf op de hoogte en volg Jannie

26 Mei 2012 | Nepal, Kathmandu

Namaste

We hebben de kaatste weken het erg druk gehas met het regelen van de verhuizing
Het huis in pepsi cola ging wegens omstandigheden niet door naar oke dat gebeurt wel vaker
Maar er waren aan de kopende band stakingen dus ja dan gaan de kinderen ook niet naar school. Maar ge;ukkig rijdt het hier weer,zelfs ik kneep hem wel een beetje ook omdat de vliegtuigen van airindia ook niet vlogen..Na de stakingen van zo,6 dagen wordt je het behoorlijk zat, en ook doordat sommige mensen de winkels sluiten ,erg vervelend
De problemen werden toch wat erger ook toen we hoorden dat de oude eigenaar weer in zijn oude huis wide wonen en we moesten mu zorgen zo gauw mogelijk een plekje te vinden
En soms heb je weleens geluk want schuin tegenover het oude huis stond een groot huis dat glhuurd kon worden
Kalpana is wezen kijken en het huis heeft 8 kamers en 2 badkamers,dus we gingen er erg op vooruit wat woning betrof ..alleem de kosten van het halen en brengen naar school geeft problemen,en dat moeten ze nu een oplossing voor gaan zoeken Afgelopen woensdag zijn we verhuisd en dinsdag de hele dag gepoets en schoongemaakt..zelfs de kleintjes hebben op verzoek van mij hun eigen kleren..wat heel weinig is... opgezocht en met naam erop in tassen gedaan Ook hielpen ze mee alle spullen over te brengen naar hun nieue huis

Woenddag gimgen ze naar school en hebben we de grote jongens mee laten helpen met het overbrengen van de spullen. Kalpana had karpet gekocht en we waren in 2 dagen klaar
Het aller mooiste vond ik ,en ook de kids ....Jannie bleef slapen tussen de meisjes ...een klein armpje om je heen en dicht tegen je aan liggen ze vonden het geweldig, maar we lagen op de grond dus van mijn nachtrust is niet veel gekomen maar oke.... s nachts doen ze slapend en plasje waar aama voor zorgt. Op de nieuwe toiLet maar ja dat is ook even wennen ,want anders moest je staande plassen en nu niet meer...
On 5 uur wakker en de kindren moesten weer naar school.na de Dal bhat om half 10 zijn we verder gegaan met het huis.
Vrijdag was ik vrij om mijn spullen wat bij elkaar te gaan zoeken en s,middags er een soort festival van alle leerlingen ,met muziek en dansen
Leuk on te zien maar het was weer zo ontzettend warm.en zeker voor de kleinere kinderen
Met de bus weer naar huis. Ik heb zelf inkopen gedaan omdat Judith van het andere reizen in juli naar nepal gaat spukken gekocht die we hier straks in nederland willen verkopen.

.....
En ja dan zo,n laatste dag...Het begon al goed het regende erg hard en was er om 8 uur... Ze waren weer druk aan het schoonmaken en ik en Kalpana zijn naar het stadje Budda gelopen om fruit te kopen als afscheidcadeau van mij
Ze krijgen niet zo vaak fruit . We hadden de tassen vol ,en met de taxi weer terug.. Ik vroeg om een taxi en hij zei dat we wel konden lopen want zover was het niet ,maar al het fruit wat zwaar.....
ik zei... in mijn beste engels ...so you want money off stil stay here the hole day for nothing ...nou toen wilde hij wel rijden hoor ...
Eerst lekker fruit gegeten en toen moesten we weer eten ,heb zowaar een rijstbuikje . En ja toen het adscheid . Ik moest gaan zitten op de stoek en de kinderen stonden in een rij te wachten.. .. daarna krijg je rode stip....tiki.... op je hoofd en zeggen de kinderen wat maar van de meeste kinderen een kuss
Ik dacht hou je goed Jannie ,niet huilen ,maar dat ging behoorlijk mis Niet huilen jannie je bent zo,n sterke vrouw en we zukken je zo misssen
Kalpana en ik hebben heel lang de armen om elkaar vast gehouden. ze zei laat het nog maar even regenen dan ben je nog even hier...ik ben met alle kinderen op de foto gegaan en zal ze vreselijk missen

Groot Respect voor Kalpana een jonge vrouw van 23 jaar en elke dag zelf ook naar college moet, haar moeder en broes wat ze allemaal doen en de liedde sie ze krijgen ongeloofelijk
Nu bracht ook haar broer me weg op de motor en zelfs deze jongen was intens verdrietig dat ik weg zou gaan ..Hij huilde op de motor en zag steeds zijn tranen wegvegen. Wat was dit moeilijk en ook al weet je dat het komt, en er thuis ook mensen op je wachten ,koste het mij zoveel energie. ben nu helemaal op en leeg em vreselijk moe
Morgen ga ik om 1 uur naar het vliegveld en ga om 4 uur de lucht weer in, op naar New Delhi en moet dat 8.5 uren wachten voor mijn vertrek maar Frankdurt Om 1 uur s,nacht ga ik dan naar Frankfurt en kom dan om 10 uur aan op Schipkol

Deze reis heb ik met ontzettend veel plezier gemaakt en dank voor al jullie giften ,daar hebben ze en dank zij jullie hun een beetje mee kunnen helpen. Als je zoiets ziet op tv ,och dan denk je ,wat erg allemaal maar ik kan jullie nu wel vertellen dat dit een land is met vele problemen ,politieke , vreselijke huizen ,maar zeg maar krotten ,waar ze in slapen, 1 kamer hebben, en dan ook nog een winkeltje daarbij.
Vrouwen die net zo hard werken met zand en stenen op hun rug. een huis bouwen en niet op de manier zoals bij ons

Maar de closeheid onderling en het samen zijn en elkaar helpen, de vriendelijkheid, en aardige mensen, ik geloof dat wij daar nog iets of veel van kunnen leren De zorgzaanheid en het allemaal wonen in een piepklein huis .je moet het zien

..Ik ga nu weer naar huis ,maar heb deze mensen een plekje in mijn hart gegeven en zal zeker mijn best doen om sponsoren te gaan vinden
Al zou ik maar 10 euro per maand kunnen krijgen voor dit weeshuis ,10 jaar lang ,dan hebben zij een beter leven ,en wij 10 euro minder in de portemonee

Bedankt voor jullie lieve reaktie ,keek er altijd naar uit.en hopelijk gauw tot ziens op de ...JOUWER...
Ik maak hier een boek nan en wie de foto,s wil zien altijd welkom

heel veel liefs Jannie xxx


  • 26 Mei 2012 - 18:18

    Annemarie:

    jannie een hele goede reis terug naar nederland en en hele ervaring rijker

  • 26 Mei 2012 - 18:21

    Aukje:

    Het zit er weer op Jannie Als je hier weer bent zal dat eerst wel vreemd zijn Ik ben blij dat alles goed is verlopen want het is toch een hele onderneming geweest Een hele goede reis en mischien tot Woensdag rep bij mij maar dat zien we wel Eerst maar even kalm aan Dikke tuut gr Aukje

  • 26 Mei 2012 - 19:46

    Thijmen:

    Hoi Jannie,
    Goede reis richting Tropisch Holland.
    Heb met veel plezier je reisverslagen gelezen. tot oer een aantal weken bij Keatling.
    Thijmen

  • 26 Mei 2012 - 20:54

    Bea De Vries.:

    Hoi Jannie,

    Wat gaat de tijd toch snel,zo begin je aan een avontuur en zo ben je met je laatste dagen bezig in Nepal.Met veel belangstelling je verslagen gelezen.en je kan trots zijn op jezelf.Je hebt het toch maar even gedaan.Hoop dat de reis je heeft gebracht wat je vooraf gehoopt had.Hele goede reis terug,straks lekker bijkomen thuis en het lijkt me leuk om je boek met verslagen en foto's eens te bekijken,
    xx Bea.

  • 26 Mei 2012 - 21:07

    Marisa:

    Mooie verhalen Jannie! Groetjes uit Halifex!!

  • 27 Mei 2012 - 01:02

    Feike:

    helemaal top wat je hebt gedaan.

    Ik hou van je

  • 27 Mei 2012 - 05:26

    Carlo:

    Hoi Jannie!! Een geweldig indrukwekkend verslag. Ik kan niet vaak genoeg zeggen dat je echt een wereldwijf bent!! Je hebt fantastisch geholpen, en uit het afscheid blijkt duidelijk hoe diep je Sunrise hebt geraakt.

    Ik wens je een veilige terugreis en heel veel sterkte met het weer in Nederland zijn. We zien elkaar zeker nog, niet in Nepal dan wel in Nederland. Ontzettend bedankt voor alles!!!

  • 29 Mei 2012 - 17:16

    Grietje Hofstra:

    super tof, wat je hebt gedaan. al die ontberingen, maar die kindersnoetjes maakt heel veel weer goed.
    goede reis naar nederland en ik zie je wel weer in de joure of de readshop.

    goede vlucht

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nepal, Kathmandu

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

31 Mei 2012

Weer thuis

26 Mei 2012

Afscheid uit Nepal

13 Mei 2012

Nog 14 dagen...

08 Mei 2012

De laatste weken gaan in...

28 April 2012

Boven op de bus..
Jannie

Actief sinds 16 Feb. 2012
Verslag gelezen: 224
Totaal aantal bezoekers 16250

Voorgaande reizen:

31 Maart 2012 - 28 Mei 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: